Майбутнє цифрового банкінгу: що нас чекає вже до 2030 року

цифровий банкінг

ІТ-революція триває, і банкова індустрія не стала винятком. До 2030 року відбудеться багато змін, зокрема використання персоналізації користувачів за допомогою штучного інтелекту, а також голосових помічників і біометрії у взаємодії з клієнтами.

Банками будуть створені цифрові платформи з посиланнями на різні сторонні сервіси. В таких умовах зросте актуальність кібербезпеки, тому системи повинні будуть забезпечити максимально надійний захист персональних даних.

Такі прогнози дали експерти мережі фірм KPMG Global в своєму Звіті «Майбутнє цифрового банкінгу».

На думку фахівців, в найближчі роки наявність платіжної картки в торгових точках стане необов’язковою, тому що масове поширення отримає ідентифікація візуальним способом або з використанням голосових команд. Те ж саме станеться з мобільними платежами.

Новітні технології дозволять будь-якому пристрою стати цифровим каналом для зв’язку з банками і здійснення транзакцій. Уже зараз голосові помічники проникають в наше повсякденне життя. Яскравий приклад – Amazon Echo і Google Home. А вже через 10 років інтелектуальні функції будуть вбудовані практично у всю побутову техніку: від холодильників, контролюючих своє утримання, до вхідних дверей, які приймають посилки від кур’єрів.

Фінустанови стануть аналізувати кожну дію користувачів, щоб краще розуміти їх потреби і робити найактуальніші пропозиції. Традиційні продукти поступляться місцем контекстно-релевантним, наприклад, всі комунальні платежі будуть об’єднані в один (формат Lifestyle Bundle).

Кредитоспроможність клієнтів почне більш комплексно оцінюватися і оперативно оновлюватися, з урахуванням звичок потенційного позичальника, його способу життя, скоєних покупок і т. д.

У Звіті говориться, що до 2030 року поступово підуть з обороту готівкові гроші, і завдяки цьому зменшиться частка тіньової економіки, випадки експлуатації працівників і фінансового шахрайства.

Цифровим валютам експерти прогнозують підвищення зручності і швидкості здійснення платежів. Але хоча нові технології дадуть поштовх до розвитку інноваційних послуг, разом з тим пользовали наразитися на непередбачені ризиками, особливо етичними і пов’язаними з безпекою. Тому банкам вкрай важливо разом з регулюючими органами створити більш надійні онлайн-системи.

Олексей Янковський, представник KPMG в Україні, зазначив, що провідні банки вже зараз за допомогою технологій штучного інтелекту розробляють нові стратегії, платформи і моделі взаємодії. Вони володіють колосальним обсягом інформації про своїх клієнтів, і повинні використовувати її для підвищення якості обслуговування.

Сучасні цифрові канали в руках професіоналів можуть забезпечити істотні конкурентні переваги. А банкам, які не здатні відповідати цьому рівню, доведеться зіткнутися з відтоком клієнтів до більш інноваційним учасникам ринку.

Таким чином, фінансові установи в першу чергу повинні проаналізувати свою клієнтська базу, а потім запропонувати українцям такі сервіси, які дійсно зроблять взаємодія з ними більш простим і комфортним.

Leave a Reply

Your email address will not be published.